Dansken bloggar...

Nu är det dax för jag/dansken att skriva ett litet inlägg :-)
Jag känner mig privilegierad! Vaknade idag i ett vindskydd där solens strålar började kännas i mitt ansikte, vid min sida låg världens bäste svensk, min Ida. Livet är en gåva. Tillsammans upplever vi mycket, när vi cyklar upplever vi hela tiden. Tack till Ida for möjligheten :-)
Dagens sträckning blev från Edefors till Jokkmokk, en jätte fin tur bredvid Luleälven som vi har fölgt sedan Luleå. Jag upplevar ett Sverige jag inte har set förut och det är aldeles underbart och vackert. Som jag brukar säga, så är det väldigt eksotisk för mig, vi har ju inte berg, älv, fors, klippor, älg og vild ren i Danmark.
Idag bjöd Sveriges vilda Zoo på Vilda ren (se bild), en räv och ett ren-skelet.
Sveriges natur bjöd, på rinnande bäckar, älv, berg, bakkar och massor med skog.
(Och massor med snö längs Luleälvbredden - KALT!).
Och har Ida nämnt vädert?
Vi har nu kört över 1100 km. och vi har kommit till ett nytt "första" för mig. - Det är första gången jag är nord om polar-cirkeln :-)
Polarcikelns rastplats vid huvudväg 97 mellan Boden och Jokkmokk.
En glad dansk, -jag :-D
Tack och bock :-)
Mit næste gæsteindlæg bliver på klingende dansk, JAAAAA!

Kommentarer
Postat av: Katrine Tholstrup Pedersen

Hvor er det fedt at følge med i jeres cykeleventyr! Jeg får helt selv lyst til at hoppe op på jernhesten og træde af sted ud i det blå :-)

Pas på jer selv og nyd det!

Mange knus, Kat..

2011-05-22 @ 10:25:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0